Kurzy pro dospělé
Studium jazyka je dle našich zkušeností opravdu efektivní jen tehdy, když …
- jsou pokroky ve studiu rychlé, zřejmé a snadno ověřitelné
- je studium po určitou dobu dostatečně intenzivní a systematické
- dochází k „zažívání„, nikoli „vysvětlování a chápání“ jazyka
- student cítí vnitřní motivaci, tzn. sám se jazyk naučit chce
- je studium zároveň zábavou, koníčkem sdíleným s dalšími lidmi
Pokud některý z těchto faktorů není splněn, málokdy dojde k úspěchu. Za úspěch nelze považovat teoretickou znalost dílčích gramatických jevů, úspěch je třeba chápat jako schopnost jazyk aktivně používat, tzn. vyjádřit se a rozumět.
Proč se cizí jazyk většinou nenaučí ani absolventi tzv. firemních kurzů?
– mnohdy chybí upřímná „vnitřní motivace“ studentů (a bez té to nejde nikdy)
– často je studium málo intenzivní (méně než 2h týdně u začátečníků nemají zpravidla význam, neboť nevedou k dostatečně rychlému pokroku, který by studenty dál motivoval v pokračování ve studiu)
– koncepční nesystematičnost výuky a používání učebnic
Proč se cizí jazyk zpravidla nenaučí ani velmi motivovaný jedinec, který si pořizuje nejmodernější učební pomůcky (CD, DVD apod.) a samostudiem tráví mnoho hodin týdně?
– chybí prostor ke zpětné vazbě (i interaktivní počítačové programy nabízejí pouze velmi limitovanou zpětnou vazbu a u piva si s nimi stejně nepopovídáte)
– chybí „kolektivní“ motivace a skupinová dynamika, které by zajistila „dlouhodobost“ studia. Proto většinou i nejvytrvalejší studenti vydrží tímto způsobem studovat maximálně několik měsíců a pak začínají hledat zase „něco nového“.
Jak tedy probíhají kurzy a výuka s Pepou?